שמעתם? - גוגל הגדילה את המודעות שלה

  • עכשיו 3 שדות כותרת, סה"כ עד 90 תוים של כותרת!
  • שני שדות תאור, סה"כ עד 180 תוים של תאור!

גוגל אדס גדלו - 3 כותרות, 2 תאורים והרבה יותר תוים

מי שלא עובד לעיתים קרובות בגוגל אדס (Google Ads - השם החדש ל-Google Adwords) עלול לפספס שינוי משמעותי שנכנס לפני זמן קצר. השינויים באים לידי ביטוי באופציה להוסיף שדה כותרת נוסף (משתי כותרות לשלוש), שדה תאור נוסף (מתאור אחד לשניים) ואפשרות לכתוב עד 90 תוים לכל שדה תאור.

כל אחד משדות הכותרת באורך 30 תוים. צורת התצוגה של הכותרת עשויה להשתנות לפי ההחלטה של גוגל בהתאם לסוג המכשיר עליו המודעה מוצגת, לפי מיקום המודעה על גבי הצג ועוד שיקולים של גוגל. גוגל מציינת כי השדות האופציונליים לא יוצגו בכל מצב אבל לפי הנסיונות שעשיתי עד עכשיו, בדרך כלל כל שדות הכותרת מוצגות ומופרדות על ידי סימן צינור ( '|'). גוגל ממשיכה לקדם אסטרטגיה של עדיפות למכשירים ניידים על מחשבים (mobile first) והיא אומרת שהכותרת השלישית עשויה להופיע יותר במכשירים ניידים.

שני שדות הכותרת הראשונים הם חובה כאשר השלישי אופציונאלי. כמו-כן, שדה התאור הראשון חובה כאשר השני אופציונאלי. אין צורך לשים נקודה בסוף התאור הראשון. גוגל עושה זאת אוטומטית בעת התצוגה!

ומה לגבי האפליקציה Google Adwords Editor? הגרסה המעודכנת של התוכנה תומכת במבנה החדש של גוגל אדס. מעניין שעדיין לא שינוי לה את שם ל-'Google Ads Editor'!

מעבר להגדלת אורך המלל, הממשק בדפדפן שופר. כעת בזמן כתיבת המודעה, אפשר לראות שם קבוצת המודעות (Ad group) וחלק ממילות המפתח. פיצ'ור נחמד בעת הגדרת המודעה הוא התצוגה המקדימה (preview). אפשר לבחר בתצורת טלפון נייד או מחשב.

אם כבר מדברים על מודעות גוגל אדס, יש עוד 2 דברים שלא חדשים אבל חשובים וכדאי לזכור:

  1. תוספים (Google Ads Extensions). בנוסף להגדרות של שדות הכותרות והתאור, אפשר לצרף עוד כל מיני פיסות מידע במסגרת 'תוספים'. אפשר למשל להוסיף מספר טלפון להתקשרות, פרטי מבצעים, מחירים, מוצרים ועוד, בלי עלות ובכך לגרום למודעה להיות יותר אטרקטיבי לקהל היעד שלכם. על חלק מהתוספים ניתן ללחוץ על מנת להגיע לדף אחר מאשר דף הנחיתה הראשית של המודעה או לעבור לאפ' של הטלפון בכדי לחייג .
  2. כלי תצוגה מקדימה וניתוח (Ad preview and diagnosis tool). נמצא תחת כלים בממשק הדפדפן של גוגל אדס, הכלי מציג את מיקום המודעה בדף תוצאות החיפוש וצורת התצוגה בהתאם לבחירתכם של איזור ג'יוגרפי, שפה, סוג מכשיר וקהל. מומלץ על ידי גוגל להתשמש בכלי ולא לבצע חיפושים אמיתיים בעת בדיקת הביצועים של המודעה שלנו משום שחשיפות ללא קליקים (בדיוק מה שאנחנו עושים כאשר אנחנו מחפשים את המודעה של עצמנו) עלולות לפגוע ב-CTR - היחס של מספר הלחיצות למספר החשיפות.

הנה דף תמיכה של גוגל שמסביר את הנושא במילים שלהם:
https://support.google.com/google-ads/answer/1704389?hl=iw.

מוזמנים לכתוב לי או לדבר איתי על פרסום בגוגל, גוגל אדס וכל נושא אחר בשיווק דיגיטלי.

שימו לב - שפת האם שלי היא אנגלית ולכן העברית שלי עלולה להכיל שגיאות. מבקש את הבנתכם! ניל