האם ידעת?:

  • מעל 95% מכל משתמשי פייסבוק, נגשים אליה באמצעות הטלפון הנייד
  • מודעות ליד של פייסבוק (facebook lead ads) מותאמות לטלפונים
  • מודעות ליד של פייסבוק יחסית לא יקרות

אציג כאן 6 טיפים לשיפור איכות הלידים ולהגדיל את הסיכוי להפוך אותם ללקוחות.

קודם, תמצית הנושא.

מהן מודעות ליד של פייסבוק (Facebook Lead Ads)?

פרסומת ליד היא מודעה שמטרתה לגרום ללקוחות פוטנציאליים להביע עניין במה שאתם מציעים וליצור איתכם קשר. פייסבוק בנתה את המודעה בפורמט שידידותי למשתמש הסמארטפון. היא מאפשרת למשתמש לסמן את המוצר או שירות שמעניין אותו, לבקש מידע ספציפי ולהשאר פרטים שתוכלו לחזור אליו, מבלי שיצטרך להגיע לאתר שלכם. בעת לחיצה על הפרסומת, מוצג לפני הגולש טופס בו יכול למלא פרטים (במקרים רבים פרטי קשר ימולאו באופן אוטומטי עם אפשרות לשינוי) ובנוסף לענות על מספר שאלות ו/או לסמן דברים בהם הוא מעוניין.

יתרונות בולטים למודעות lead ads של פייסבוק

  1. מותאם למובייל. כאשר שדות הטופס כבר מולאו, זה חוסך מהגולש טרחה וזמן.
  2. פחות יציאות באמצע, יותר המרות. התהליך מהיר - רואים את המודעה, לוחצים עליה, ממלאים מעט שדות בטופס, ולפעמים לא צריך למלא אף שדה, ולוחצים 'שלח'. זה מגדיל את הסיכויים שהגולש יסיים את תהליך יצירת הקשר.
  3. בניית קהל טוב. כאשר מישהו שולח טופס מהנייד לפחות פעם אחת, זה מצביע על נכונות להתיחס לפניות נוספות שלכם בעתיד.
  4. התאמת הטופס. ניתן להתאים את התופס לצרכים שלכם בעזרת הוספת שדות למילוי או בחירה. מידע זה יעזור לכם לזהות לידים איכותיים.
  5. לידים ועוד. התאמת הטופס בעזרת שדות שונים מאפשרת פעולות אינטראקטיביות נוספות, מעבר ליצירת לידים, כמו רישום לניוזלטר, רישום לאירוע ועוד.
  6. שילוב עם מערכת CRM. ניתן להכניס את המידע שמתקבל מהטפסים למערכת ה-CRM שלכם.


טיפים לבניית פרסומת ליד מוצלחת בפייסבוק

  1. תנו תמורה. בפרסומת תנו משהו תמורת מסירת פרטי הקשר שלהם, כמו תוכן ייחודי בעל ערך, הנחה, מבצע..
  2. אתרו את הצרכים של הקהל . בטופס תכללו שאלות שיעזרו לכם לתת מענה הולם למתעניין
  3. בלי יותר מדי דרישות .למרות הנקודה הקודמת, אל תבקשו יותר מדי מידע. רק מה שצריך ותו לא.
  4. תיחום קהל היעד למודעה. פייסבוק נותנת כלים לתחום את קהל היעד מולו תוצג המודעה. אפשר לקבוע קרטריונים רבים וגם לכוון למי שכבר היה אתכם בקשר בעבר, באמצעות העלאת רשימה.
  5. בדיקת נתונים. לכלול או לא לכלול? יש אופציה להציג לגולש את הנתונים שהזין או שהוכנסו לשדות באופן אוטומטי כברירת מחדל, לפני שליחתם. זה נותן לגולש הזדמנות לודא נכונות הנתונים. אולם, יש גם חסרון - הוספת עוד שלב בתהליך עלול לגרום לגולש להתחרט. כתב הפוסט המקורי (קישור בסוף העמוד) נוטה כן להציג שלב זה. אני לעומת זאת מעדיף לדלג אליו.
  6. דף 'תודה'. כדאי לכלול עד 3 קישורים או לחצנים בדף 'התודה' שמוצג לאחר שיגור הטופס. דוגמאות: קישור לאתר שלכם, קישור להורדה ומספר טלפון להתקשרות מיידית


בקיצור, הנקודות הללו עשויות:

  • להציג את מודעת הפייסבוק שלכם בטלפון הנייד של קהל מתאים.
  • לתפוס את העין של לקוחות פוטנציאליים
  • לגרום להם לשלוח לכם טופס
  • ובסופו של דבר, לספק לכם לידים איכותיים

פוסט זה מבוסס על פוסט באנגלית שפורסם על ידי ג'ורדן בקנל בבלוג של Wordstream בקישור:
https://www.wordstream.com/blog/ws/2018/09/26/facebook-lead-ads.

שימו לב - שפת האם שלי היא אנגלית ולכן העברית שלי עלולה להכיל שגיאות. מבקש את הבנתכם! ניל